Ravijärjekorra pidamise reeglid
1. Sihtasutuse Tallinna Hambakliinik ravijärjekorra pidamise kord kehtestab reeglid hambaraviteenuste kättesaadavusele ja ravijärjekorra pidamisele kooskõlas tervishoiuteenuste korraldamise seadusega, sotsiaalministri kehtestatud nõuetega tervishoiuteenuste kättesaadavuse ja ravijärjekorra pidamise kohta ning Tervisekassaga sõlmitud ravi rahastamise lepinguga.
2. SA Tallinna Hambakliinik peab ravijärjekorda, s.o raviteenuse saamist ootavate inimeste järjekorda, elektrooniliselt.
3. Infosüsteemis registreerib patsiendi klienditeenindaja, arst või juurdepääsuõigusega töötaja.
4. Ravijärjekorda registreeritakse patsiente pöördumise alusel kohapeal ja telefoni teel kliiniku lahtiolekuaegadel.
4.1. Lisaks on patsiendil võimalik aegu broneerida ka elektrooniliste kanalite kaudu. E-posti või kodulehe broneeringu taotluse vormi kaudu saabunud registreerimissoovidele vastatakse meili teel esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 24 tunni jooksul alates broneeringu taotluse saamisest.
5. Patsiendi visiidile registreerimisel teatatakse talle visiidi kuupäev, kellaaeg ja arsti nimi. Vajadusel lisatakse kliiniku asukoha andmed ja klienditeeninduse telefoninumber.
6. Plaanilise hambaraviteenuse osutamiseks registreeritakse patsient temale sobivale esimesele vabale ajale.
7. Tervisekassa rahastatavat tervishoiuteenust osutatakse alla 19-aastastele kindlustatud inimestele plaanilise ravijärjekorra alusel, võttes arvesse konkreetseks perioodiks kokkulepitud Tervisekassa ravijuhtude arvu ja rahaliste vahendite mahu.
8. Tervisekassa nõukogu otsusega kinnitatud alla 19-aastastele kindlustatutele osutatava plaanilise hambaravi ravijärjekorra lubatud maksimumpikkused on:
-
kroonilise pulpiidi korral üks nädal
-
lihtkaariese ja kroonilise periodontiidi korral kaks kuud
-
ortodontiliste teenuste korral üheksa kuud
9. Hambaravi esmaabi (sh vältimatu abi) osutatakse kliiniku lahtiolekuaegadel.
9.1. Esmaabi vastuvõtule registreeritakse patsient valu või mõne muu kiireloomulist reageerimist vajava probleemi korral võimalusel kohe või esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 24 tunni jooksul.
9.2. Nädalavahetustel ja riiklikel pühadel osutatakse hambaravi esmaabiteenust patsientide saabumise järjekorra alusel, erandjuhtudel reageeritakse vastavalt vajadusele.
10. Plaanilise ravijärjekorra pidamise kord ortodontilise teenuse korral toimub üksnes hambaarsti saatekirja alusel, mille väljastab kliinikusse suunav hambaarst.
11. Kliiniku patsientidele väljastavad ortodontilise teenuse osutamiseks saatekirja kliiniku hambaarstid, kes on saanud eraldi väljaõppe ja teevad lisaks läbivaatusele ka vajalikud diagnostilised uuringud, mille tulemused on kättesaadavad kliiniku ortodontidele.
12. Teistest kliinikutest suunatud patsientidel on ortodondile ravijärjekorda registreerimise eelduseks digitaalse saatekirja ja diagnostiliste uuringute tulemuste olemasolu.
13. Ortodondi juurde ravijärjekorda registreerimiseks peab saatekiri sisaldama järgmisi andmed:
-
patsiendi nimi
-
isikukood
-
informatsioon suu hetkeolukorra kohta
-
kinnitus suuõõne saneerituse kohta
-
oletatav diagnoos
-
suunava arsti nimi
-
kroonilised ja akuutsed haigused, traumad, ravimid
Lisaks saatekirjale peavad digitaalsel kujul kaasas olema ka järgmised uuringu tulemused:
-
patsiendi panoraamülesvõte
-
frontvaade minimaalselt avatud suuga, kus on näha esihammaste intsisaalseid servasid
-
lateraalne foto paremalt
-
lateraalne foto vasakult
-
foto peegliga ülakaarest
-
foto peegliga alakaarest
Kolm suuvälist fotot:
-
otsevaade
-
otsevaade naeratusega
-
foto näoprofiilist, kus on näha ka patsiendi rüht
14. Kui oletatav ortodontiline diagnoos kuulub Tervisekassa poolt nende kodulehel välja toodud tasustatavate diagnooside hulka, siis registreeritakse patsient ortodontilise teenuse ravijärjekorda.
15. Ravijärjekorda registreerimisel kantakse infosüsteemi patsiendi kohta järgmised andmed:
-
ees- ja perekonnanimi
-
isikukood või selle puudumisel sünniaeg
-
planeeritav vastuvõtuaeg
-
kontaktandmed
-
vajadusel lisamärkused ja kommentaarid
16. Ravijärjekorras tohib muudatusi teha vaid kooskõlastatult patsiendiga. Tehtud muudatuste logiandmed jäädvustab infosüsteem automaatselt.
17. Patsient, kes on tühistanud oma soovi tulla vastuvõtule, kustutatakse ravijärjekorrast.
18. Kui ravijärjekord muutub visiidipäeval arsti ootamatu äraoleku tõttu, helistatakse patsiendile esimesel võimalusel või saadetakse SMS.
18.1. Kui ravijärjekord muutub vastuvõtuaegade (arsti graafik) muutumisel või muul põhjusel, teavitab klienditeenindaja või õde patsienti telefoni või meili teel hiljemalt ühe tööpäeva jooksul arvates muudatuste tegemisest.
19. Kaks päeva enne plaanilist vastuvõttu saadab infosüsteem automaatselt SMS-meeldetuletuse patsiendile, kes on andnud kehtiva mobiilinumbri ja on soovinud SMS-teadet.